Newcastle e i siget


Premier League nærme seg slutten.. Nok ein gang må eg innse at Newcastle ligge midt i ingenmannsland. I år va året Newcastle sko ta steget tebage i toppkampen. Møje kvalitet i troppen, ein solide å goe manager, ny direktør å ikkje minst ein nye, rige eigar. Dessverre jekk ingenting som det skolle. Big Sam fekk aldri sving på sagene i Newcastle å måtte pakka sekken, men Mike Ashley (eigaren) visste råd. Kevin Keegan blei ansatt å blei tatt imot som ein helt. "King Kev" ellår "Geordie Messiah" fekk derimot ikkje den beste starten. Heile ti kampar jekk det før han fekk sin fysste seiår, men nå har ann verkeligt fått sving på sagene. Newcastle spele endeligt den angrepsfoballen de va kjente for før. Eg har sitt någen kampar i år, å eg må sei at det e veldig stor forskjell på Newcastle før Keegan å nå. Ein aen ting så glede et fotballhjerta, foruten den fantastiske angrepsfotballen, e å se klubbeigaren, ein styrtrige engelskmann (!), stå blandt fansen i newcastledrakt å jubla. For i disse oppkjøpstiår e dette et meget uvanligt syn. Ein ser aldri Hicks, Gillette ellår Abramovich gjør det sama. Ryktene seie at han onna Sunderlandkampen i høst ville kjøba øl te alle newcastlesupporterane, men blei stoppa av kjibe mackems. Gledesscene så utspant på St. James Park i går va jaffal te å få ei tåra i øykrogen av.. Mike Ashley sto i sebrastribene å hoppe å klemte rondt både styreformann Cris Mort å någe så ser ud te å ver ein tilfeldige fan. Herligt, rett å slett. Stemningen blandt den øvrige fansen går det hellår ikkje ann å klaga på. Keegan har følgende å sei: “You can go around the world twice but you won’t find an atmosphere like that." Eg vett at det e farligt å gå høgt ud når ein holde me Newcastle, men eg gjør det igjen. Neste år bler Newcastle goe. De komme te å spela fine foball å eg bler svært skoffa om de ikkje klare å hevda seg blandt de 6 beste.

"I told him, 'Aren't you lucky you bought Newcastle?'" said Keegan. "And he replied, 'There's at least £250m for you to spend in the transfer market this summer.' Or at least I think that's what he said."

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hvem skal ha glede av dette innlegget morten?? ingen som er interresert i det her, bloggen din har tapt seg...

Anonym sa...

Jeg trenger flere hint på det uklare bildet fra sist quiz! :D

Anonym sa...

Alle ska ha glede av innlegget, Espen;) eg skrive bare det eg tenke, å det va det eg tenkte då.. Ville fortella verden at eg e skikkelig fornøyd me å ha fått ein så digg eigar.

Eg tror nesten eg må sei det, Eirik. Han hette Dag Frode Hornseth.. Han komme fra Hedmark, har spelt i rosenborg, bryne å fredrikstad. Spele nå for nybergsund.. Va ikkje lette den der;)