Det er sommer, det er sol og det er..


..snart eksamen! Ja, semesteret nærme seg slutten å eg har kun et (to) par eksamenar igjen før eg kan flada ud å leva livet. Nå e tiå inne for å visa ka eg har lert dette året. Nå e det på tide å finna fram leselysten.. Eg minnes juletiår, då eksamenslesingå, te tiår, va rimelig koselige. Folk satt inne i realfagsbygget å koste seg i varmen, leste litt, snakka litt. Livet va godt. Å va ein leie av formlar å utledningar så konne ein daffa bort te kantinå å få seg ein kopp kaffi. Va ingen vits i å gå hjem, alle va jo på skolen. Det e de nå og! Ja, alle e plutselig på skolen. Undervisningen har slutta, men det hindre ikkje folk i å stå parat før lysets frembrudd. Det e rett å slett ikkje muligt for ein litt morgentrøtte student å få seg ein leseplass lengår. Å som om ikkje det e nok så har Gislefoss å gjengen velsigna(?) oss me gover så langt øya kan se. Om det skyldes at eg ikkje har betalt nrk-lisensen vett eg ikkje, men det gjør det jaffal tilnærma umuligt å sitta å regna. Viss ikkje varmen tar knekken på deg, så gjør synet av blå himmel å grønt gras det ( jaffal vissheten om at ein ikkje får nyda det). Eg ser derimot et håb. Eg har planar om å snu døgnet. Sitta på skolen om nattå, sova, gjerna ude, om dagen.. Fine plan det! Så får me se kossen det går..







4 kommentarer:

gaute sa...

du får komma opp te meg å les. her er det 5 grader å regn. så her får du gjort skaene.

heimagjengen sa...

Hmmm... e det ikkje sånn livet ditt alltid har vært:)

Anonym sa...

Kjenner til problemet morten, fint vær og volleyballnett skulle vært forbudt før 15. juni..

Anonym sa...

Volleyballnett sko våre forbudt uansett ver!! 9. juni bjynne vel EM, så då trenge eg ikkje fint ver;) Men resten av året derimot:)