FERIE:)

Ja, då va det endeligt ferie.. Eksamenstiå, så eg frykta sko ta knekken på meg, slutta plutseligt. Ikkje et sekund for tidligt rektignok.. Eg blei igjen et par dagar i Trondheim for å få litt kvalitetstid me fruen, å det va nok te å få et nytt intrykk av bartebyen. Den består nemlig ikkje bare av lesesalen på NTNU, nardocenteret og ikeasengå mi. Monika drog meg me på fisking i goveret. Fisken va fraværende, men det va ikkje det fantastiske veret. Eg blei rett å slett nødt te å kasta t-skjortå. Itte møje om og men kom eg meg teåme udi trondheimsfjorden ein tur. Årets fysste bad va dermed et faktum! Det va friskt, som me nordmenn har ein tendens te å sei når me ikkje vil bruga ekle ord som "kaldt!!!" ellår "helsefarligt". Lørdagen blei benytta te å utforska den litle øyå udi fjorden som på folkemunnet går onna navnet Munkholmen. Av attraksjonar på denne øyå kan ein nevna et kloster/borg, et par små sandstrender å masse artige folk. Viss ikkje historiekunnskabene mine e heilt på jordet så va dette et tilholdssted for munkar i gamle dagår, derav navnet Munkholmen. Disse brygga nok øl, någe så igjen har gitt navnet te trønderfolkets nest mest populære drikk Munkholm. Nok om det! Nå har eg endeligt putla meg hjem te fødebyen. Eg ser verkeligt fram te ein sommar me godt ver, møje foballspeling, møje slakking å ikkje minst møje tv-titting. Tv-høydarane står nemlig i kø denne sommaren. Det heila starte me EM i fotball å bler så avløyst av touren. Te slutt går turen te Kina, der OL står for tur. Innimellom dette ska eg få tid te å stikka nerom Stavanger sentrum å se på ballklasking (volleyball), å nyda samtilige festivalar Europas kulturhovedstad har å tilby. Det bler ein travell sommar.. Då har eg sagt alt eg sko sei i dag. Satse på å komma tebage me flerre oppdateringar ittekvert.. Kos dokk så lenge:)

Ingen kommentarer: