Helgeoppdatering

Nå har eg snart våre i Barteland i 9 månedar, men eg har alligavel ikkje fått oppleva de stysste trønderattraksjonane. Pirbadet, Nidarosdomen, Kristiansten festning å Lerkendal har alle måtta venta på min tilstedeværelse. Nå syns eg, itte ein middelmådige sesongstart av RBK, at det va på tide å ta turen inn i den gamle lekestuå. Fredrikstad sto på den andre banehalvdelen, å eg sto parat for å heia fram et par Elyounoussi-mål. For någen år siden, då Rosenborg va goe, ville dette våre plankekjøring (!), men ikkje i dag. Fredrikstad va rett å slett best, ja te tiår lekte de seg me den gamle storheden. Men nok om det. Eg fant nemlig ud at eg har blitt bortskjemde. Gjønå to år med faste plass på Viking Stadion har eg såde godt, blitt varma av gassovnane å nyde livet på det intima stadionanlegget. Dette slår nå tebage på meg! Lerkendal stadion holde rett å slett ikkje de kravå eg, som vikingsupporter, e vande me. Åpne svingar, trafikkstøy fra veien å ingen varmeovnar. Dette kombinert med et svakt hjemmalag e nok te å ta fotballysten fra kem som helst. Heldigvis har de to storskjermar så rette opp for møje av dette!

Tidligare i dag satt eg meg ner foran fjernsynet for å se om det jekk någe spennane. Itte eg hadde bladd gjønå et par kanalar endte eg opp på tv2, der de sendte fotball.. Ellår rettare sagt, damefotball. Eg blei sittane ud omgangen for å se om kvaliteten på damefotballen hadde blitt någe bedre siden sist eg såg. Itte et par minutter konne eg konkludera med at det hadde det ikkje. Damefotball e fortsatt elendigt, temposvakt å lide underholdane. Alligavel presterte kommentatorane å sei at underholdningsfaktoren va høge. Dette må ver tatt i betraktning av at det faktisk e damår/jentår så spele. Jentår e goe te mange ting, men fotball e nok dessverre ikkje ein av de. Eg velge å se på dette som tv2s bidrag te ut-av-sofaen kampanjen så det bler reklamert for på viasat..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fin den med plankekjøring morten ;)
Jeg ler av rosenborg med deg :D

Anonym sa...

Og jeg ler av Kamma...

Andre halvdel av dette innlegget kvalifiserer nesten til å delta i NM i blogg, Morten! Håper bare flere enn oss i Elisenbergveien er innom og leser! :D