Nok ein blogg..

Nok ein gang må eg kryba te korset.. Its learning viste seg å ver ei døgnflua, å eg innsåg fort at det måtte ver bedre alternativer på det store nettet. Itte uendelig mange timar me googling fant eg ud, som den tidligare rema-ansatte eg e, at det enklaste ofte e det besta..

I disse miljøtiår tenkte eg at ein aldri så liden konkurranse konne stå for startskuddet på min kommane superblogg. Eg utlyse derfor ein liden konkurranse der det heila handle om melk.
Drikk melk, skyld kartongane, brett å stapp. Konkurransen går dermed ud på å få flest kartongar oppi ein standard 1 liters melkekartong. Ingen mekaniske hjelpemidler, ingen bruk av kjemiske virkemidler å ikkje lov å brenna kartongane for så å legga askå oppi. Någen trønderar har starta allerede, men det e bare å hiva seg på..



Eg kjøre utelokkane H-melk(Cultura på utsiå)  i håp om at de e lagt av tynnare kartong, mens Bjørn holde seg te slankemelkå.
På det nederste bildet kan ein se at Bjørn har holdt fast på disiplinen å brettekantane han lerte om i garden, mens eg satse ungdommelig pågangsmot.

10 kommentarer:

Anonym sa...

e d en regel for kor langt nedi karongane må ver? synst din ser litt tvilsom ut kjære;O

Anonym sa...

Tja, di må kanskje ver heilt neri ja, men eg ska bytta kartong ittekvert. Bruge bare denne te å pressa di litt samen:P

Anonym sa...

Tror regelen er at du må kunne snu kartongen opp-ned, uten at noen ramler ut. Og da ser jo din bra ut, Morten. Hvor mange er rekorden for øyeblikket?

Selv sliter vi med at kartongene de har på nærbutikken har skurkork, noe som gjør stappinga litt problemfylt. Foreløpig rekord er 6..

Anonym sa...

Eg har foreløpig 14, mens Bjørn ligge nok på 16, så då ligge dokk nok litt bag:P Men men.. e jo bare papp då..

Anonym sa...

Hmm.. Spørs om vi må ut og finne vanlige kartonger nå da! Liker konkurransen forresten, drikk melk folkens! :D

Anonym sa...

Godt tiltak!! Tror dette kan være med på å skape litt orden på kjøkkenet, vi har nemlig vært oppe i over 30 tomme melkekartonger liggende og flyte på kjøkkenbenken samtidig! Er fare for at brosjan har en stor fordel med sin fortid som millitær.. Godt du endelig fikk deg blogspot blog btw:)

Anonym sa...

no he ej me 16:) går ikkje d an å rive av skrukorkene?

Anonym sa...

Det må jo gå ann det.. Di ska jo uansett samen me plastavfallet;)

Anonym sa...

Nå har eg fått oppi 16 kartongar, mens bjørn ligge på 18. Begge har dermed persa.

Bjørn sa...

Morten har i dag gjort et dseperat forsøk på å true den attende kartongen inn blant sine allerede traumatiserte kartonger. Så vidt meg er bekjent, gikk det dårlig, da han støtte på uventet motstand fra de allerede tilstedeværende melkekartonger. Ikke rart spør du meg, som har sett hvordan han be(evt mis)handler dem.:P